ماجراهای درون اقیانوس‌ها

این کتاب با رعایت قانون حق مؤلف (کپی‌رایت) و ترجمه‌ی من به زودی منتشر خواهد شد.
قرارداد ترجمه‌ی این کتاب را حدود چهار سال پیش امضا کردم و چند ماه بعد متن ترجمه‌شده را به ناشر فرستادم. از آن پس گاه و بی‌گاه، هر چند مدت یک بار خبری از ویراستاری و بازبینی و اصلاح آن می‌آمد و سپس فراموش می‌شد. هر بار هم که پی‌گیری می‌کردم، بدون هیچ توضیحی این یک جمله را می‌شنیدم: «در الویت نیست!»
اما چند روز پیش متن صفحه‌آرایی‌شده و غلط‌گیری‌شده را دریافت کردم و در پی آن هشدار ضرب‌العجل که چون در الویت چاپ و انتشار است، سریعا بازبینی کنم و بازپس بفرستم.
خبر خوبی بود. امیدوارم به زودی منتشر شود و به انتظار چندساله پایان دهد.
این متن را برای پشت جلد آن نوشته‌ام؛ آن را چند دقیقه پیش فرستادم؛ ولی نمی‌دانم پشت جلد نهایی همین خواهد بود یا نه؛ اما در هر حال برای آشنایی با حال و هوای کتاب بد نیست:
آیا می‌دانستید دلفین‌های چرخان روزی حدود ۴۰۰ کیلومتر شنا می‌کنند، درازای بدن بعضی از حلزون‌های دریایی به نیم متر می‌رسد، یا بعضی ماهی ها در اعماق تاریک اقیانوس‌ها نور می‌تابانند؟
با این کتاب ماجراجویی در اقیانوس‌های جهان را آغاز کنید، همه‌ی اقیانوس‌های جهان را از سطح تا عمق کاوش کنید، با تنوع جانداران اعماق اقیانوس‌ها بیشتر آشنا شوید، تصاویر زیبایی از عجیب‌‌ترین موجودات زیر آب‌ها را ببینید، در هاوایی به تماشای دلفین‌های چرخان بنشینید، سراسر اعماق اقیانوس آرام را با لاک‌پشت‌های پشت‌چرمی بپیمایید، در سواحل اقیانوس آرام به جمع کوسه‌های سرچکشی بپیوندید، در دریای کارائیب با پرنده‌ماهی پرواز کنید، در آرژانتین همراه با پنگوئن‌های ماژلان مهاجرت کنید، در ماداگاسکار به تماشای زایمان اسبک‌ماهی نر بنشینید، در اقیانوس منجمد شمالی با کبوتران دریایی اوج بگیرید و در اقیانوس منجد جنوبی با گراز دریایی حمام یخ بگیرید.
در هر صفحه از این پرفروش‌ترین کتاب که به ده‌ها زبان ترجمه شده، ده‌ها ماجرا و رویداد جالب و خواندنی، نه تنها برای کودکان و نوجوان، بلکه برای بزرگ‌سالان پیدا خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *