معرفی کتاب‌های آینده

اگر کتاب «رخنه در رمز داروین» را که من ترجمه کرده‌ام، دیده باشید، احتمالاً نام نویسنده‌ی آن، یعنی جیمی متزل را هم به خاطر می‌آورید.

می‌دانستم که جیمی در حال نوشتن کتاب جدیدی در زمینه‌ای گسترده‌تر از «رخنه در رمز داروین» است. حالا خبر رسیده که این کتاب ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

اطلاعاتی که درباره‌ی این کتاب درز کرده چنین است:

عنوان کتاب:

Superconvergence: How the Genetics, Biotech, and AI Revolutions Will Transform our Lives, Work, and World

ابَرهمگرایی: چگونه انقلاب‌های ژنتیک، زیست‌فناوری و هوش مصنوعی زندگی، کار و جهان را متحول خواهند کرد.

در معرفی این کتاب باید بگوبم که کتاب کاوشی جسورانه، الهام‌بخش و چندرشته‌ای درباره‌ی دانش و توانایی‌های پیشرفته‌ی انسان و چگونگی استفاده از شمشیر دولبه است.

جیمی متزل در این کتاب پیشرو توضیح داده که توالی‌یابی ژنوم، ویرایش ژن‌ها، هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها نه تنها زندگی ما را تغییر می‌دهند، بلکه بنیادهای یکدیگر را نیز رادیکالیزه و شتابان می‌کنند. این فناوری‌ها توان بهبود تندرستی، تغذیه‌ی میلیاردها انسان، تقویت اقتصاد و ذخیره‌ی اطلاعات ضروری را برای میلیون‌ها سال دارند؛ اما اگر مراقب نباشیم، ممکن است به‌عکس آسیب‌های بسیاری بر جای بگذارند.

چالشی که ما با آن روبه‌رو هستیم این است: اکنون مهندسی به طور تصاعدی در حال پیشرفت است، در حالی که درک ما از دامنه، مقیاس و پیامدهای این پیشرفت‌ها و تغییرات به صورت خطی افزایش می‌یابد و ظرفیت ما برای اداره‌ی خردمندانه‌ی قابلیت‌های خود لاکپشتی در حرکت است. جیمی متزل دهه‌ها این پدیده را دنبال و علم، تاریخ، سیاست و امور بین‌الملل را با هم ادغام کرده تا آینده‌ای را ترسیم کند که بسیاری از متخصصان  نمی‌توانند آن را ببینند. متزل در این کتاب پرتگاه فناورانه‌ای را که روی آن ایستاده‌ایم نشان داده و البته نقشه‌‌ی نجات را هم برای ما ترسیم کرده است.

آرزو دارم بتوانم این کتاب را به‌موقع به دست بیاورم و بخوانم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *